Penat

 


"Sebenarnya aku takda tempat untuk meluah, sebab tuh aku luahkan dekat sini." Some people treat me like a dog. Yang diaorang anggap aku ni haram bila nak kumpul dengan diaorang. Entah, mungkin aku ni terlalu asing bagi diaorang. Tapi bila mereka have a problem, they will find me. Oh yah aku ni tempat yang akan di cari bila mereka susah je. Kadang kadang mereka tak tahu kenapa aku buat keputusan terlalu terburu buru. Mereka cakap "Kau tak reti calm down dulu ke?" Tak, aku tak boleh. Sebab masa aku nak buat keputusan terlalu singkat.
 
Aku amek keputusan untuk pergi dari T6. Dan ramai orang cakap "Kau tu takkan berjaya kalau nak benti patuh kerja" Dan ada pula yang cakap "Awak perempuan, kena belajar. Kalau lelaki ni boleh berdikari" Tapi maaf, aku tak boleh teruskan. Sebab apa? Sebab aku ada masalah keluarga. Aku kalau boleh nak bagi tahu dekat semua apa sebenarnya masalah aku tapi bila aku cerita aku akan bukak aib keluarga aku sendiri. So i choose to silent. Bagi kau yang tak pernah putus untuk nasihatkan aku, aku hargai and thank you so much.
 
Aku penat bila ada je masalah yang bertubi tubi datang dalam hidup aku. Kadang, aku tak tahu nak cerita dekat siapa. Sebab bila aku nak cerita dekat orang like Awin and Hannan, aku pikir "Diaorang pun ada masalah jugak, buat apa nak semakkan kepala hotak diaorang dgn masalah aku ni" Aku try pikir lebih jauh untuk kuatkan diri aku sendiri. Ada orang yang ada masalah lagi besar dari kau Fysa. 
 
Aku cuba senyum depan semua orang. Aku cuba adakan masa untuk spend time dengan semua orang. Kadang, bila aku rasa macam aku tak kuat sangat aku menangis sampai Mak pikir "Gaduh dengan Hannan lah tuh" Haha my mom so cute siak. Dan aku pun meng-iyekan jelah. Aku sebenarnya tak kuat dan aku sangat penat dengan semua masalah aku ni. Just one I want, jangan berhenti untuk nasihat kan aku itu pun, kalau engkau sudi :))
 

Thanks for read dear :)